Jak utrzymywać więzi z klientami i właściwie realizować marketing partnerski?

marketing, klient
Źródło: pixabay. com

To pytanie zadaje sobie nie jeden przedsiębiorca lub marketingowiec, odpowiedzialny za kontakt z klientem. Rynek się dynamicznie zmienia, a co za tym idzie, również model sprzedaży. Odchodzi się powoli od tego tradycyjnego marketingu. Co więc zrobić, by nasze działania przyniosły oczekiwane zyski?

Myśl, jak klient

To zasada stara jak świat, ale jakże skuteczna. Żeby móc efektywnie wprowadzić marketing partnerski w życie, musisz poznać swojego odbiorcę. Dowiedzieć się co lubi, jak myśli, jakimi zasadami się kieruje. To wszystko sprawi, że łatwiej będzie Ci znaleźć punkt zaczepny. Wiadomo, nie będziesz w stanie poznać każdego odbiorcy, bo fizycznie nie jest to możliwe, jednak ważnym jest, by dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Musisz zrozumieć mentalność tych ludzi i dopiero wtedy zastosować odpowiednie narzędzia marketingowe.

Buduj szczere więzi

Nie od dziś wiadomo, że w związku szczerość i zaufanie to fundament, dający możliwość zbudowania czegoś pięknego. Tu jest bardzo podobnie. Musisz zbudować z klientem takie więzi, by to właśnie do Ciebie wrócił z nurtującym go problemem, albo trudnościami, z którymi nie może sobie poradzić. Będąc świadomym jego potrzeb, będziesz w stanie zaoferować mu odpowiednie rozwiązanie jego zmartwień, a to zapewni Ci duże korzyści, jak nie teraz, to na pewno w przyszłości. Bądź otwarty, szczery i nie próbuj opisywać mu niestworzonych rzeczy. Klient woli konkretnie, bo wszędzie panuje teraz informacyjny chaos.

Chaos informacyjny

Wszędzie wszystkiego jest dużo. Przesycenie treścią, reklamą i innymi bodźcami, które są z tym związane jest ogromne. Mamy dostęp do niezliczonej liczby źródeł informacji o danym produkcie lub usłudze, co tak naprawdę wcale nie ułatwia nam zadania. Musisz być na to przygotowany. Klienci będą zadawać pytania. Pytania głównie ogólne, wynikające z nadmiaru informacji, w którym nie mogą się odnaleźć, ale też te szczegółowe, niejednokrotnie wyrwane z kontekstu. Bądź dobrze poinformowany, kompetentny, uporządkuj im wszystko w taki sposób, by od razu kupili daną rzecz.

marketing, sprzedaż
Źródło: pixabay.com

Mów prosto

Przede wszystkim, podstawą w budowaniu relacji z klientem jest język, jakim się posługujesz. Klient nie może czuć dystansu między wami, a już tym bardziej nie może dojść do sytuacji, w której klient nie będzie rozumiał wypowiedzianych przez Ciebie słów. Dobry sprzedawca i marketingowiec, już po zamienieniu jednego zdania z klientem wie, z kim ma przyjemność. Nie używaj wyszukanych słów, uśmiechaj się i cierpliwie odpowiadaj na pytania. W ten sposób klient poczuje, że może Ci zaufać, a jeśli to zrobi będzie lojalny w stosunku do Ciebie.

Lojalność

Rzecz kluczowa w budowaniu marketingu partnerskiego, gdyż stali, lojalni klienci, wydają aż o 67% więcej, niż klienci nowi. Jest to efekt nowej strategi marketingowo – sprzedażowej, która ma za zadanie ułatwić i wzmocnić więź z klientem. Dzięki zbudowanemu zaufaniu, wyniki sprzedażowe poszybują do góry, bo stali klienci przejdą na zakupowy wyższy poziom. Nie na darmo mówi się w branży marketingowej, że zaufanie klienta jest kluczem do sukcesu w sprzedaży i budowaniu siatki partnerów.

Skuteczne zarządzanie relacjami z klientem

Jako osoba sprzedająca i znająca się na danym zagadnieniu, masz swego rodzaju przewagę nad klientem. Możesz mu coś zasugerować, ewentualnie delikatnie próbować wpłynąć na jego decyzje zakupowe, ale w taki sposób, by on przez cały czas myślał, że decyzja którą podjął, była jego własną. Nie próbuj robić tego nachalnie, staraj się rzucać hasła i sugestie, nie podkreślając, że to stricte dla tego klienta.

Marketing partnerski

To nic innego jak utrzymywanie więzi z klientem, współpracownikiem, czy też dostawcą, przy jednoczesnym budowaniu jego lojalności. Wyróżnia się pięć różnych typów relacji, które zachodzą między klientem, a firmą oferującą swoje produkty. Są to relacje:

  • reaktywne,
  • odpowiedzialne,
  • podstawowe,
  • proaktywne,
  • partnerskie.

Każda z nich służy przede wszystkim budowaniu i umacnianiu więzi. Marketing partnerski ma również dostarczyć korzyści dla klientów, w zamian za ich lojalność.

1 comments on “Jak utrzymywać więzi z klientami i właściwie realizować marketing partnerski?

  1. Klient wyczuje nieuczciwe podejście. Zatem jedyna, najlepsza forma to granie w otwarte karty! 🙂 szacunek i uczciwość popłaca.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close