Jak napisać dobrego cold maila, aby skutecznie dotrzeć do odbiorcy?

mail, marketing
Źródło: pixabay.com

Wysłałeś bardzo dużo maili. Starałeś się niesamowicie, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, jednak efektów Twoich starań nie widać. Zastanawiasz się więc, czy aby na pewno robisz to dobrze? W dzisiejszym artykule pokażemy Ci, jak skutecznie dotrzeć do odbiory.

Cold mailing – co to?

Z języka angielskiego to tak zwane „zimne maile”, czyli nowa forma marketingu internetowego, ukierunkowana na kontakt z potencjalnym klientem. Jest to wiadomość treściowo dostosowana do osoby, która ma być jej adresatem. Jest to o tyle trudne, bo wcześniej nie miałeś z taką osoba kontaktu. Skąd więc wiedzieć co lubi, a co ją zachęci do odwiedzenia naszego sklepu i kupna danego produktu? Można zatem powiedzieć, że „cold email” to takie zaproszenie do współpracy.

Zwróć szczególną uwagę na …

  • tytuł maila, wprowadzający w temat,
  • osobowy charakter,
  • treść,
  • spersonalizowane fragmenty lub większą część tekstu,
  • call to action,
  • metodę follow up.

Tytuł maila

Wydawałoby się, że jest to rzecz o wiele prostsza do napisania, niż np. treść wiadomości, jednak nic bardziej mylnego. Tytuł wiadomości, to pierwsza rzecz, jaką widzi osoba go odczytująca i już na tym etapie wie, czy chce go otworzyć czy nie. Dlatego też tytuł wiadomości, musi być najbardziej dopracowany, intrygujący i zachęcający do otwarcia. Nie korzystaj z oklepanych szablonów, użyj zwrotów, które coś wniosą i zaciekawią do tego stopnia, że ten ktoś kliknie w maila, by zobaczyć co się w nim kryje. Pamiętaj, że nic tak dobrze nie działa, jak dobra personalizacja. Wtedy odbiorca poczuje się wyjątkowo, myśląc, że ta wiadomość została wysłana specjalnie dla niego.

Pamiętaj, by się przedstawić!

Niby banalna rzecz, ale dobrze jeśli wiadomość, zawiera w sobie informacje kim jesteś. Wzbudza to zaufanie w odbiorcy i przenosi Was o krok wyżej w komunikacji, bo każdy chciałby wiedzieć, kto znajduje się po drugiej stronie szklanego ekranu monitora. Wystarczy, że napiszesz z jakiej firmy jesteś i czym się zajmujesz. Nie pisz za dużo o swoich osiągnięciach, ukończonych kursach, certyfikatach językowych, bo to może tylko zniechęcić. Krótko, zwięźle i na temat, by wiadomość miała osobowy charakter.

mail, marketing
Źródło: pixabay.com

Treść

Pierwszą i zarazem najważniejszą zasadą w tym przypadku jest długość wiadomości. Nie od dziś wiadomo, że długie wiadomości nudzą i zniechęcają do czytania, więc stwórz ją w taki sposób, by była krótka i przejrzysta. Nie stosuj zbyt wyszukanego i poetyckiego języka. To nie konkurs literacki, tylko mail, mający skutecznie wpłynąć na odbiorcę. Jeśli zawierasz w treści pytania, sformułuj je tak, by można było do nich stworzyć łatwe odpowiedzi. Nikt nie będzie siedział godzinę i myślał nad odpowiedzią. To ma maksymalnie zająć parę minut. Unikaj pytań otwartych, ale twórz zamknięte, konkretnie ukierunkowane na informacje jakie chcesz pozyskać. Wyjaśnij też cel wiadomości i bardzo zwięźle i na temat tego opisz. Pamiętaj! Im prościej, tym lepiej! Teraz czas, to najdroższa waluta świata.

Personalizuj

To niesamowicie działa na ludzką świadomość. Jednak w dzisiejszych czasach, samo zastosowanie czyjegoś imienia w tekście, jeszcze pełnego efektu nie daje. Musisz dać do zrozumienia odbiorcy, że po części go znasz i wiesz, czego potrzebuje. Nie bądź jednak nachalny i zbyt dosadny w tym, co piszesz, bo nie będzie żadnego efektu. Pokaż jednak, że wasza współpraca czy też dany produkt może zmienić jej życie na lepsze, może być tym, czego potrzebuje. Ważnym jest, by cold maile wysyłać ze swojej skrzynki mailowej, to niesamowicie wzmocni efekt personalizacji.

Call to action

Po dokładnym opisaniu celu wiadomości, nie zapomnij poprosić o termin spotkania, kontaktu telefonicznego czy też przesłania kolejnej wiadomości, zawierającej szczegółową ofertę. Zrób to jednak w sposób subtelny i delikatny, by odbiorca nie odniósł wrażenia, że na niego naciskasz.

Metoda follow up

Nie dostałeś odpowiedzi na pierwszego maila? Nie załamuj się, tylko skorzystaj z metody follow up! Jest to taktyka, która polega na ponownym wysyłaniu maila, do tej samej osoby. Trzeba tylko pamiętać, by ten drugi lub trzeci mail, który wysyłamy, różnił się od poprzedniego. Ponowne wysłanie tego samego maila, może być źle odebrane i wpłynąć na Twoje relacje z tą osobą.

Jeśli chcesz dotrzeć do konkretnych osób, sprzedać produkt lub usługę, czy pozyskać grono potencjalnych klientów, warto skorzystać z metody cold mail.

1 comments on “Jak napisać dobrego cold maila, aby skutecznie dotrzeć do odbiorcy?

  1. Według mnie najważniejsze to dostosowanie przekazu do stanowiska odbiorcy. Nawiązujmy do jego pracy, zajmowanego stanowiska. Chodzi o to, żeby nasz mail nie był masową wysyłką, tylko dokładnie przygotowaną wiadomością. Wtedy mamy większe szanse na osiągniecie swoich celów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close